Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3

im. Komisji Edukacji Narodowej

ul. Ignacego Mościckiego 14

Kędzierzyn-Koźle (os. Azoty)

77 481 27 36
  • baner_new.jpg

ŚWIETLICA SZKOLNA

 

Poniedziałek                7.30 – 8.00

                                  12.30-15.15

 

Wtorek                        7:30 – 8:00

                                   12:30-15.15

 

Środa                          7:30 – 8:00

                                   11:30-15.15

 

Czwartek                     7:30 – 8:00

                                   13:30 – 15:15

 

Piątek                          7:30 – 8:00

                                   11:30 – 15:15

 

 

 

 

 

Kadra świetlicy szkolnej:

·   

Anna Tbias

Izabela Iwanejko

j

   

RAMOWY PLAN PRACY ŚWIETLICY

W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 3 W KĘDZIERZYNIE - KOŹLU

 

Cele i zadania zajęć w świetlicy:

 

  1. Organizacja pracy świetlicy szkolnej
  • Zapoznanie z regulaminem świetlicy.
  • Ustalenie norm obowiązujących na świetlicy.
  • Integracja zespołu.
  • Poznanie praw i obowiązków panujących na świetlicy szkolnej.
  1. Kształtowanie pozytywnych postaw wychowanków
  • Kształtowanie postaw właściwego zachowania się w miejscach publicznych i podczas uroczystości szkolnych.
  • Wskazywanie na właściwe relacje w rodzinie.
  • Wyrabianie szacunku i właściwego stosunku do pracowników szkoły i innych uczniów.
  • Wartościowanie różnych zjawisk życia społecznego w grupie świetlicowej, klasie, szkole.
  • Kształtowanie właściwych postaw do mienia szkolnego oraz własności prywatnej.
  • Dbanie o estetykę i porządek w szkole i na świetlicy.
  • Rozpoznawanie uczuć, emocji i sposobów radzenia sobie w sytuacjach trudnych.
  • Wzmacnianie poczucia bezpieczeństwa wśród uczniów.
  • Kształtowanie postawy właściwego porozumiewania się z innymi.
  • Nabywanie umiejętności rozwiązywania konfliktów.
  1. Wzmacnianie wychowanka w rozwoju intelektualnym
  • Zorganizowanie warunków i zapewnienie pomocy w odrabianiu zadań oraz czasu na naukę w rozkładzie dnia pracy świetlicy.
  • Dbałość o poprawność wypowiedzi w mowie potocznej, ćwiczenia w poprawnym czytaniu i mówieniu.
  • Rozwijanie kreatywności, poznawanie różnych technik uczenia się.
  • Organizowanie zabaw i gier dostosowanych do wieku dziecka.
  • Stosowanie w czasie zajęć zagadek, krzyżówek, rebusów i innych form edukacyjnych utrwalających logiczne myślenie.
  1. Budzenie i rozwijanie zainteresowań wychowanków poprzez organizację różnych form zajęć
  • Plastycznych – poznawanie nowych i doskonalenie wcześniej poznanych technik plastycznych, organizowanie wystaw prac dzieci, wspólne dekorowanie sali, udział w konkursach plastycznych.
  • Czytelniczo - medialnych – udział w imprezach organizowanych w szkole, świadome i odpowiedzialne korzystanie ze środków masowego przekazu, komputera, oglądanie filmów edukacyjnych, współpraca z biblioteką publiczną.
  • Tanecznych i umuzykalniających – zabawy rytmiczne i śpiewanie piosenek dziecięcych.
  • Sportowo - zabawowych – szkolny plac zabaw.
  1. Kształtowanie postawy szacunku do kultury, tradycji, obyczajów, wartości narodowych
  • Uroczyste obchody rocznic i świąt państwowych.
  • Wykonywanie dekoracji okolicznościowych.
  • Udział w imprezach szkolnych według kalendarza imprez.
  1. Edukacja ekologiczna
  • Wskazywanie pozytywnych i negatywnych aspektów ingerencji człowieka na środowisko naturalne.
  • Wyrabianie nawyków segregowania śmieci.
  • Podkreślanie ważności udziału w akcjach np. Sprzątanie Świata, Dzień Ziemi.
  1. Edukacja prozdrowotna
  • Wdrażanie do aktywności fizycznej, jako formy czynnego wypoczynku (zabawy na placu zabaw).
  • Wyrabianie nawyku dbania o własne zdrowie (higiena osobista, właściwe odżywianie).
  • Rozróżnianie czynników wpływających pozytywnie i negatywnie na zdrowie i rozwój dziecka.
  1. Edukacja czytelnicza i medialna
  • Czytanie dla zdobycia wiadomości i zaspokojenia potrzeb poznawczych.
  • Rozwijanie czytelnictwa przez różne rodzaje działań inspirowanych tekstem.
  • Współpraca z biblioteką publiczną w celu dostosowania tematyki i ciekawości książek do wieku i zainteresowań dzieci.

 

Plan pracy świetlicy szkolnej wynika z programu wychowawczo-profilaktycznego szkoły. Treści programowe podzielone są na cykle tematyczne. Wychowawcy organizują pracę grup, dostosowując tematykę zajęć do obchodzonych uroczystości i świąt, pór roku oraz do zainteresowań i potrzeb dzieci. Dzieci uczestniczące

w zajęciach świetlicowych uczą się: planowania pracy, samodzielnego projektowania, podejmowania właściwych decyzji, występowania na forum, logicznego myślenia. Kształcą uwagę, pamięć, koncentrację, aktywność psychoruchową i sprawność manualną. W ciągu całego roku uczniowie otrzymują fachową, systematyczną pomoc w nauce i emocjonalne wsparcie w sytuacjach trudnych, problemowych. Każde dziecko jest objęte należytą opieką i indywidualnym podejściem wychowawczym.